Vakar posėdžiavusi Klaipėdos savivaldybės Trišalė taryba taip ir nepriėmė jokio sprendimo dėl transporto eismo reguliavimo miesto gatvėse perspektyvų, nes nepavyko išsiaiškinti, turi uostamiestis strateginį eismo išvystymo bei transporto reguliavimo gatvėse planą, ar ne.
Į posėdį neatvykus tiems valdininkams, kurie tai galėtų žinoti, Trišalė taryba tik išklausė bendrovės „Urbico” pasiūlymą, kaip didinti gatvių pralaidumą sankryžose, ir problemos svarstymą atidėjo kitam posėdžiui.
Bendrovė „Urbico” klaipėdiečiams siūlo centralizuotą eismo valdymo sistemą, kurią jau pradėjo diegti Vilniuje. Siūlomas įrenginių kompleksas, valdomas kompiuteriais, mažintų spūstis problemiškiausiose miesto vietose.
„Urbico” atstovo teigimu, jau dabar Klaipėda pati sau kasa gilią duobę, nes, įrengiant sankryžas, statomi šviesoforų valdikliai, kurie jau po keleto metų bus moraliai pasenę ir juos vėl teks keisti, nes jų negalima susieti su bendra valdymo sistema. Dėl to esą būtina į ateitį žvelgti toliaregiškai ir parengti strateginį planą.
Ši bendrovė projektą miestui siūlo ne pirmą kartą. Dar prieš metus „Vakarų ekspresas” rašė apie 5 mln Lt vertės pasiūlymą, kurį tuomet pateikė bendrovė „Eismas”, dabar pakeitusi pavadinimą į „Urbico”. Savivaldybei pasiūlymas tąkart pasirodė per brangus. Tačiau ir pigesnis 3,5 mln Lt vertės analogiškas vokiečių bendrovės „Stuhrenberg GmbH” pasiūlymas uostamiestyje taip pat nebuvo įgyvendintas.
Vokietijos bendrovė tikino, jog daugelyje Europos miestų jau išbandyta koordinuoto transporto valdymo sistema gatvių pralaidumą padidintų 20-30 proc.
Šiuo metu Klaipėdoje „aštriausi” transporto spūsčių taškai piko metu yra Šilutės plento, Minijos gatvės sankryžose. Prognozuojama, jog kasmet kamščiai miesto gatvėse tik didės.