Brangios dovanos ir įvairių akcijų organizavimas siekiant parduoti būstą – šitaip statytojai bando dangstyti kainų kritimą. Vasaros pabaigoje vieną po kitos pasipylusias butų išpardavimo akcijas, kai statytojai turtą siūlė įsigyti kone perpus pigiau, sumokėti komunalinius mokesčius ar suteikti kitokias nuolaidas, analitikai vadina bevaisiu bandymu išlaikyti būsto kainas stabilias.
Kasa sau duobę
„Statytojų pastangos maskuoti tikrąjį kainų didėjimą įvairiomis dovanomis, pavyzdžiui, kelionėmis į užsienį, automobiliais, buitine technika ar komunalinių mokesčių sumokėjimu, atsigręžia prieš pačius būsto pardavėjus”, – įsitikinęs SEB banko analitikas Gitanas Nausėda.
Pirkėjas, matydamas nesibaigiančią nekilnojamojo turto krizę ir nelabai krentančias kainas, analitiko teigimu, negali tiksliai įvertinti statytojų dovanų, kokią buto vertės dalį jos sudaro, ir padaryti išvados, kad būsto kainos smuko 10 proc. Dovanas jis priima kaip nukritusias iš dangaus ir laukia tikrojo kainų kritimo.
„Kainos vis tiek mažėja, tik tą mėginama perkelti į užribį teikiant dovanas. Tai reiškia viena: būsto kainos krenta, tačiau jas dar mėginama išlaikyti stabilias parduodamą turtą tarsi kalėdinę eglutę apkabinėjant įvairiausiomis dovanėlėmis”, – sakė analitikas.
Rezultatai nustebino
Pirmoji specialią butų išpardavimo akciją paskelbė „Perkūnkiemio” kvartalą stačiusi bendrovė „Ranga IV”. Statytojai ekonominės klasės butus sostinės pakraštyje nuo liepos pabaigos siūlė įsigyti nuo 3500 iki 5000 litų už kv. m, nelygu buto plotas.
„Į išpardavimo akciją įtraukėme vieno namo, statomo šalia būsimo vaikų darželio, butus. Norėjome pagreitinti pardavimą, kad pastačius darželį šalia nevyktų statybos, vaikams netektų leisti dienų tarp dulkių ir triukšmo. Konkrečių planų, kiek butų parduoti, neturėjome, bet rezultatai maloniai nustebino – jie geresni, nei galėjome tikėtis”, – sakė bendrovės rinkodaros direktorė Dita Purlienė.
Jos teigimu, per visą akcijos laikotarpį parduota daugiau nei pusė butų, nemažai rezervuota, yra likusių ir laisvų. Didžiausio susidomėjimo sulaukė erdviausi butai – šių nupirkta daugiausia. Tai rodo, kad žmonės, jei leidžia galimybės, nori gyventi patogiau ir erdviau.
Pranoko lūkesčius
Pamačiusi konkurentų sėkmę, butų išpardavimo akciją netrukus paskelbė ir bendrovė „Luidas”, visai šalia „Perkūnkiemio” pastačiusi „Linksmąjį” kvartalą. Įmonė per akciją, pasibaigusią praėjusį savaitgalį, už 1 kv. m prašė nuo 3900 iki 4300 litų, nelygu buto plotas.
Bendrovės „Luidas” pardavimų vadovės Ugnės Jekentaitės teigimu, tokia rinkodaros priemonė sulaukė labai didelio klientų susidomėjimo. „Akcijos metu parduoti 68 butai – toks rezultatas mūsų lūkesčius gerokai pranoko. Paklausiausi buvo dviejų kambarių butai. Didžiuma parduotų būstų – tai patys erdviausi dviejų su puse kambarių butai”, – pasakojo U.Jekentaitė.
Kiek kitokią rinkodaros priemonę stojusiems pardavimams išjudinti pasirinko Pilaitėje kvartalą pastačiusi „Vilmesta”. Per rugpjūčio pabaigoje prasidėjusią ir du mėnesius truksiančią akciją įsigijusiems butus naujakuriams pardavėjai žada sumokėti už šildymą, elektrą, karštą ir šaltą vandenį, patalpų ir kiemo valymą, šiukšlių išvežimą.
Tačiau gyventi nemokamai naujakuriai galės ne visą laiką. Įsigijusieji didesnį nei 73 kv. m ploto butą mokesčių už komunalines paslaugas galės nemokėti 36, o mažesnio ploto butą – 18 mėnesių. Už juos tai padarys statytojas.
Bendrovės „Vilmesta” rinkodaros direktorė Vaida Gvozdovienė neslėpė akcijos tikslų – tai būdas atkreipti dėmesį į savo produkciją. „Kaip tai padaryti, yra daug būdų, vieni daro vienaip, kiti kitaip, o mes pasirinkome būtent tokį”, – kalbėjo V.Gvozdovienė.
Kiek butų pavyko parduoti paskelbus akciją, kiek buvo suplanuota, įmonės atstovė neatskleidė, tačiau juokavo, kad norėtų parduoti visus. Detalūs skaičiavimai, kaip pardavimą išjudino akcija, bus atlikti jai pasibaigus.
Surengė iškylą gamtoje
Savotiška rinkodaros priemone siekiant paskatinti pardavimą galima laikyti ir bendrovės „Hanner” naujame „Gudelių šilo” kvartale praėjusį savaitgalį surengtas atvirų durų dienas. Sostinės pakraštyje iškilusioje gyvenvietėje buvo ne tik pristatomi parodomieji butai, kreditavimo klausimais konsultavo bankininkai. Susirinkusių laukė ir dešrelių kepimo čempionatas, įvairūs žaidimai vaikams.
Tai jau ne pirmas „Hanner” gelbėjimosi šiaudas, mestas norint išjudinti sustojusį pardavimą. Įmonė dalyvavo ir vasaros pradžioje „Swedbank” surengtose namų žvalgytuvėse. Tuomet butą arba namą įsigyti norintys klientai kelias dienas autobusais buvo vežiojami į naujos statybos namus Santariškėse iškilusiame „Bajorų kalvų” kvartale.