Ekoklima

Brokuoti daiktai namuose: traumų ieškiniai ir 3 dažni iššukiai

Brokuoti daiktai namuose

Įsigijus brokuotus gaminius dažnai viskas baigiasi daikto grąžinimo ir sumokėtos sumos atgavimu. Vis dėlto, yra ir situacijų, kai brokuotas gaminys sukelia žalą sveikatai ir priveda tiek prie fizinių, tiek prie psichologinių traumų. Tokiais atvejais, kai įtariama, kad žala patirta būtent dėl gaminio broko, gali būti teikiami žalos sveikatai ieškiniai. Tačiau ne viskas taip paprasta. Kokie bene didžiausi ir dažniausi iššūkiai, su kuriais susiduria apie ieškinį svarstantys asmenys? 

Trumpai apie paties defekto įrodymą

Vienas iš pagrindinių iššūkių – įrodymas, kad gaminys iš tiesų yra nekokybiškas ir brokuotas, ir tai niekaip nesusiję su pačio naudotojo veiksmais. Pirmiausia, tam reikia aiškiai nustatyti defekto tipą: tai dizaino, gamybos, ar rinkodaros defektas. Pirmuoju atveju daikto defektą sukelia klaidos jo dizaino kūrimo etape, antruoju – defektai, atsiradę gamybos etape. Rinkodaros defektu laikomi atvejai, kai, pavyzdžiui, vartotojams gaminys pateikiamas klaidingai ar informacijos, kaip tinkamai naudoti gaminį, trūksta.

„Litkraft Solicitors“ – lietuvių advokatų kontora Londone ir Šefilde – teisininkai dalijasi, kad labai svarbu surinkti pakankamai įrodymų defekto teiginiui pagrįsti ir nepamiršti visko fiksuoti. Specialistai įvardija kelis esminius momentus: svarbu pasilikti patį gaminį, šio instrukcijas, pakuotę, sukeltos žalos nuotraukas, galbūt medicinos ir kitų ekspertų vertinimus. 

Kartais pats defektas nėra akivaizdus, o kartais kyla iššūkis įrodyti, kad gaminys buvo naudojamas tinkamai, laikantis instrukcijų ir pan.

Atsakingos šalies paieškos – vienas didžiausių iššūkių

Kitas didelis iššūkis, kurį įvardija teisininkai – už brokuotą gaminį atsakingos šalies nustatymas ir paieškos. Įrodyti, kas yra atsakingas už nekokybišką gaminį dažnai sudėtinga, ypač jei daiktas pagamintas užsienyje ir parduodamas tarpininkų. Paprastai tariant, atsakingų kartais tenka ieškoti tarp visoje gamybos ir tiekimo grandinėje dalyvaujančių šalių. Galimai kaltas gamintojas ar platintojas? 

Dažnai norint nustatyti tiesioginį ryšį tarp defekto ir atsakingos šalies, reikia įdėti nemažai pastangų. Sudėtingesniais atvejais neretai pagalbos kreipiamasi į didelį žinių ir patirties bagažą šio tipo ieškinių srityje sukaupusius profesionalus.

Priežastinio ryšio tarp brokuoto daikto ir patirtos žalos įrodymas

Net jei įrodomas gaminio defektas ir nustatoma galimai atsakinga šalis, dar reikia įrodyti, kad defektas yra tiesioginė patirtų sužalojimų ir / ar kitų patirtų nuostolių priežastis. Tam reikia pateikti išsamius įrodymus, kaip defektas lėmė patirtą žalą. Situaciją apsunkina ir tai, kad neretai brokuotų daiktų sukeliamos pavojingos situacijos įvyksta namų aplinkoje, dažnai nėra ir aplinkinių, kurie galėtų pateikti liudijimus. Vėlgi, čia reikia kuo skubiau galvoti apie įrodymų rinkimą.Atsidūrus nemaloniose situacijose, kuriose netrūksta ir streso, sunku pagalvoti apie visus sėkmingam ieškiniui reikalingus įvertinti aspektus. Bene pirmasis žingsnis yra rūpestis savo sveikatos gerove, o tuomet ir visų galimų įrodymų rinkimu. Tolimesnius žingsnius, sudėtingose situacijose ieškant atsakingos šalies ir sąžiningos kompensacijos, gali padėti susidėlioti teisininkai.

REKOMENDUOJAME