Kauno gatvės 35 name gyvenantiems klaipėdiečiams be karšto vandens teks kamuotis iki rugpjūčio pabaigos. Kol įmonė „Ąžuolyno valda” prisirengė keisti vandens šildytuvą, šis tapo nebenaudojamas.
Žadėjo atnaujinti
Karštas vanduo atjungtas beveik prieš dvi savaites. Namą administruojančios bendrovės „Ąžuolyno valda” direktorius Pranas Dobrovolskis aiškino, kad tiekimas nutrauktas, nes prakiuro šildytuvas. Vadovas neslėpė, jog tai, kad įtaisas suges, žinota prieš du mėnesius. Tada gyventojai apie susidariusią situaciją esą informuoti raštu. Vis dėlto ne visi jie tvirtina gavę pranešimą.
Birželį esą vyko ir gyventojų balsavimas, ar šie pritaria įrenginio keitimui. Tačiau iki reikiamo skaičiaus trūkę penkių gyventojų sutikimo.
Vadovas žadėjo, kad jei su įrenginio keitimu sutiks 51 proc. gyventojų, kol šildytuvas bus sutaisytas, karštas vanduo laikinai bus tiekiamas.
Praėjusią savaitę „Ąžuolyno valda” jau turėjo 51 proc. Kauno gatvės 35 namo gyventojų sutikimų, tačiau karšto vandens tiekimas nebuvo atnaujintas.
Šildytuvas sukežo
Įmonės „City Service”, kuriai priklauso bendrovė „Ąžuolyno valda”, vykdantysis direktorius Lietuvai Vytautas Turonis tvirtino, jog vandens šildytuvą bandyta remontuoti, tačiau tai padaryti neįmanoma.
„Boileris visiškai sukežęs – vieną vamzdelį užtaisai, kitas prakiūra. Yra dviejų rūšių boileriai – greitaeigiai, kaip Kauno 35 name, ir plokšteliniai. Antrųjų – daugiau. Tokį turime vieną ir galime pakeisti, ištikus bėdai. Greitaeigio boilerio negalime pakeisti”, – aiškino direktorius.
V.Turonis tvirtino, jog dabar gyventojams belieka laukti, kol bus pakeistas įrenginys. Visos procedūros atliktos, aparatas užsakytas, reikia laukti, kol jis bus sukomplektuotas ir sumontuotas. Tai gali trukti iki rugpjūčio pabaigos.
„Galiu tik atsiprašyti gyventojų. Tikrai padarėme viską, ką galėjome. Spaudžiame gamintoją. Tikimės, kad iki rugpjūčio vidurio įrenginį pastatysime”, – žadėjo V.Turonis.
Dėl mokesčių – į teismą
Klaipėdos savivaldybės Butų ūkio ir energetikos skyriaus vedėjas Algis Gaižutis patikino, jog esant avarinei situacijai namus administruojančios įmonės gali sprendimą dėl remonto priimti ir be gyventojų sutikimo. Pasak jo, įmonė apie gedimą pranešti gyventojams ir imtis procedūrų galėjo anksčiau.
V.Turonis aiškino, kad procedūros užtruko dėl gyventojų: „Jei žinotum, kur krisi – pasidėtum pagalvę. Kai sužinai apie padėtį, bandai viską padaryti greičiau, tačiau procedūros užtrunka – informacijos paruošimas, susirinkimo organizavimas, o dar gyventojų pasyvumas”.
Anot direktoriaus, administruojančios namus įmonės visko be gyventojų sutikimo negali atlikti. Lietuvos įstatymai suteikia per mažas teises tokioms bendrovėms. Kitose ES šalyse užtenka tik įsakymo dėl remonto darbų.
„Jei atliekant avarinius darbus neatsiklausiame žmonių, vėliau sulaukiame nepritariančių gyventojų skundų. Turime ne vieną teisminį atvejį. Dėl to ir norime gauti sutikimą. Dažniausiai šildymo aparato keitimui prieštaraujantys asmenys, pabuvę be karšto vandens, pakeičia nuomonę”, – dėstė V.Turonis.