Ekoklima

Avarija ,,Rail Baltica“ geležinkelio ruože įvyko dėl neįvertintų šlaitą sudarančių grunto inžinerinių geologinių sąlygų ir projektuotojų klaidų

Rail Baltica avarija

2023-02-02 įvykus avarijai – nuslinkus šlaitui ,,Rail Baltica“ geležinkelio ruože Rokai – Palemonas – Kaunas, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2023-02-09 įsakymu buvo sudaryta avarijos tyrimo komisija. Komisija nustatė, kad šlaito nuslinkimui įtakos turėjo neįvertintos šlaitą sudarančio grunto inžinerinės geologinės sąlygos bei projektuotojų klaidosDėl statybos dalyvių veiklos įvertinimo Statybos inspekcija kreipsis į viešąją įstaigą Statybos sektoriaus vystymo agentūrą

Išnagrinėjusi surinktus faktinius duomenis, Komisija nustatė, kad šlaitas nuslinko po to, kai rekonstrukcijos metu nuo jo buvo nukastas didelis kiekis grunto, o pats šlaitas įrengtas ženkliai statesnis, kas lėmė grunto nuslinkimą. Šlaite likęs ir vandeniu prisotintas gruntas neteko šoninės atramos ir nuslinko. Nuslinkimui įtakos turėjo ir nepakankami projektiniai sprendiniai: į rekonstrukcijos projektą nebuvo įtraukti šlaito drenavimo, atraminių sienučių įrengimo, šlaito nuolydžio mažinimo sprendiniai, kurie būtų reikšmingai sustiprinę šlaitą.

Avarijos tyrimo komisija statytojui AB „LTG Infra“ rekomendavo įrengti atraminę sienutę, taip pat iki pastarosios įrengimo stebėti situaciją ties naujai atsivėrusiais plyšiais ir visame nuošliaužai pavojingame ruože. Komisija taip pat pateikė siūlymą atlikti projektuotojo Ardanuy Ingenieria S. A, taip pat projekto vadovo, statinio projekto vykdymo priežiūros vadovo ir susisiekimo projekto dalies vadovo veiklos įvertinimą. Atsižvelgdama į tai, Statybos inspekcija dėl minėtų dalyvių įvertinimo kreipsis į viešąją įstaigą Statybos sektoriaus vystymo agentūrą.  

REKOMENDUOJAME