Lietuvos persitvarkymo sąjūdžio 20 metų jubiliejaus išvakarėse Klaipėdos Atgimimo aikštė pasipuošė ne atgimimo simboliais, o kosmetinių prekių reklama.
Kosmetikos tinklo kioskelis, beveik savaitei įsikūręs Atgimimo aikštėje, pačioje miesto širdyje, kitaip nei garsusis Zujevo vagonėlis Juodkrantėje, sukėlęs ant kojų visas įmanomas valdžios institucijas, niekam neužkliuvo. Atvirkščiai – uostamiesčio valdininkai nė nemirktelėję patenkino verslininkų prašymą reklamuoti savo prekes patraukliausiose uostamiesčio vietose.
Pasirodo, norint reklamuoti savo produkciją reprezentacinėse Klaipėdos vietose visiškai nereikia vadovautis jokiais atrankos kriterijais, nes jų tiesiog nėra.
Klaipėdos savivaldybės administracijos Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyrius išduotų leidimą, pavyzdžiui, kad ir bulvių pardavėjui, jei tik šis turėtų miesto vyr. dailininko sutikimą.
Šis skyrius leidimą kosmetikos prekių reklamai išdavė 7 paroms, iš jų 4 – Atgimimo aikštėje ir 3 – Herkaus Manto gatvėje, ant šaligatvio šalia Muzikinio teatro.
„Neturėjome jokio teisinio pagrindo atsakyti jiems neigiamai, bendrovė pristatė visus būtinus dokumentus, atitiko sąlygas ir pateikė miesto vyr. dailininko Mindaugo Petrulio sutikimą”, – tvirtino skyriaus vedėjos pavaduotojas Rimantas Armonas.
Anot jo, namelis atrodo tvarkingai, viduje yra oro kondicionavimo sistema.
„Yra buvę kur kas blogesnių atvejų. Prieš keletą metų viena alaus darykla pametė du metalinius konteinerius Turgaus aikštėje ir šalia „Akropolio”. Ieškojome kaltininkų, konteineriai buvo nutempti Savivaldybės iniciatyva, o neatsakingai pasielgusiems verslininkams už tai teko susimokėti”, – prisiminė R. Armonas.
Leidusi įsikurti vienoje iš nedaugelio miesto aikščių, oficialiai Klaipėda per savaitę nepraturtėjo – kosmetiką platinanti kompanija už pasirinktas vietas reklaminei akcijai į miesto biudžetą sumokėjo tik 276 Lt.
Paradoksalu, tačiau reklamuotis Atgimimo aikštėje arba Herkaus Manto gatvėje yra kur kas pigiau nei didžiuosiuose prekybos centruose arba turguje.
Remiantis senojo turgaus įkainiais, už beveik 15 kv. m plotą, kiek užima kosmetikos platintojų namelis, per 7 paras tektų sumokėti daugiau nei 800 litų. Viename didžiųjų prekybos centrų, pavyzdžiui, vien tik 4 valandos, skirtos gaminio ar produkcijos prezentacijai, kainuotų 600 litų.
Vyriausiasis miesto dailininkas Mindaugas Petrulis, kosmetikos platintojams uždegęs žalią šviesą ir neįžvelgęs jokios blogybės, kad kremukus ir kvepaliukus gaminanti kompanija save reprezentuos tokioje vietoje, dienraščiui kalbėjo, jog prašymui pritaręs dėl vienintelės priežasties.
„Vietos jiems reikėjo tik trumpam laikui. Jeigu būtų norėję mėnesiui ar keletui savaičių – jokių šansų nebūčiau palikęs. Reklaminę akciją šie kosmetikos tinklo atstovai vykdo visoje Lietuvoje. Pavyzdžiui, Kaune kioskelis stovėjo prie Savivaldybės administracijos pastato, Laisvės alėjoje, ten taip pat kompanija pasirinko žmonių lankomas vietas”, – komentavo M. Petrulis.
Kosmetikos tinklui atstovaujančios kompanijos Lietuvoje rinkodaros koordinatorės Renatos Kazlauskaitės teigimu, vadinti vagonėliu ar konteineriu „koncepcinio namelio” nederėtų.
„Mūsų namelis tvarkingas, nedarko aplinkos, kurioje stovi. Ant jo nėra jokių didžiulių reklaminių plakatų. Jis keliaus per visą Lietuvą ir kompaniją pristatys Marijampolėje, Panevėžyje, Šiauliuose bei kituose miesteliuose. Jokių keblumų dėl jam parinktų vietų iki šiol nebuvo”, – dienraščiui sakė R. Kazlauskaitė.