Suskystintų dujų terminalas, kuris sumažintų Lietuvos priklausomybę nuo Rusijos energetikos milžinės „Gazprom“ ir, Vyriausybės skaičiavimais, leistų dujas atpiginti iki 30 proc., Lietuvoje turėtų būti pastatytas iki 2014 metų.
Trečiadienį po pasitarimo Vyriausybės kancleris Deividas Matulionis teigė, kad konkurse gauti trys pasiūlymai statyti laivą, sutartis su nugalėtoju turėtų būti pasirašyta kitų metų pradžioje.
„Kompanijų, dalyvaujančių šiame etape, atskleisti negalima. Galiu tik pasakyti, kad tai labai rimtos kompanijos, ir mes siekiam, kad bent jau šios kompanijos sudalyvautų. Tai rimčiausios ir daugiausiai tokio tipo projektų atlikusios kompanijos pasaulyje. Konkursas buvo labai sėkmingas. Aš bent jau labai džiaugiuosi, kad pavyko pritraukti, tai parodo mūsų konkurso reikšmingumą“, – žurnalistams kalbėjo „Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis.
Anot D. Matulionio, dar nežinia, ar terminalo statyboms reikės skolintis.
„Finansavimo modelis buvo preliminariai svarstytas. Iš esmės „Klaipėdos naftai“ didžiajai daliai darbų lėšos bus, jie iš savo pelno sugebės pelno sugebės sugeneruoti reikiamas lėšas. Kyla klausimas dėl garantijos laivui, bet tai irgi bus, mano galva, išspręstas klausimas Vyriausybės lygiu arba kitais būdais“, – sakė D. Matulionis.
Šiuo metu numatomas plaukiojančios saugyklos dydis – 130 tūkst. kubinių metrų. Ji galėtų dirbti tiek minimaliu, tiek maksimaliu pajėgumu: dirbdama minimaliu pajėgumu aprūpintų dujomis pusę Lietuvos, maksimaliu pajėgumu – visą. Poveikio aplinkai studiją tikimasi baigti kitais metais.
Lietuvoje suskystintų dujų terminalą tikimasi pastatyti ir paleisti eksploatuoti iki 2014 metų. Skaičiuojama, kad terminalo statyba kainuos apie 200 mln. eurų (690 mln. Lt), iki 20 proc. šios sumos galėtų padengti privatus investuotojas. Investavimo galimybėmis į terminalo statybą domisi JAV kompanija „Cheniere Energy“. Valstybei svarbiu ekonominiu projektu pripažintas terminalas sudarytų sąlygas valstybei nebūti priklausomai nuo vieno dujų tiekėjo ir pirkti dujas mažesnėmis kainomis.
Be to, pastačius dujų ir krovos terminalus, pietinėje Klaipėdos uosto dalyje veikla taps intensyvesnė, bus sukurta naujų darbo vietų.

















